Logisnext Sweden växlar upp och blir Mitsubishi Forklift Trucks


2022-02-23

Bild: Mitsubishi

Truckföretaget Logisnext Sweden byter varumärke från UniCarriers till Mitsubishi Forklift Trucks. Under det nya varumärket ska företaget erbjuda ett större sortiment av lager- och motviktstruckar med ambitionen att stärka sin position på den svenska marknaden.
– Vi är otroligt stolta över att nu stärka Mitsubishi Forklift Trucks, som varumärke på den svenska marknaden, med en stark industriell ägare i ryggen, säger Håkan Hall, vd för Logisnext Sweden.

Nytt år och nytt namn - så inleds 2022 för Logisnext Sweden som framöver kommer att fasa ut det nuvarande varumärket UniCarriers och successivt gå över till Mitsubishi Forklift Trucks. Koncernens målsättning har sedan sin start 1949 varit att erbjuda effektiva, flexibla och hållbara lösningar för olika logistikprocesser för att göra materialhanteringen så smidig som möjligt; nu vill Logisnext Sweden höja kvaliteten på sina tjänster ytterligare tillsammans med Mitsubishi Forklift Trucks som är en av de ledande aktörerna inom branschen.

– Vi befinner oss på en väldigt spännande resa just nu. Övergången till Mitsubishi Forklift Trucks gör att vi kan erbjuda våra kunder kundanpassade produktinnovationer, dessutom kommer de att få ta del av vårt redan välkända renommé för pålitlighet och anpassad lokal kundvård, säger Håkan Hall.


Snabb kundservice leder till nöjda kunder
I över 50 år har Logisnext Sweden erbjudit truckar via varumärken som ATLET och UniCarriers för logistik inom allt från fordons-, bygg-, och elektronikindustrin till livsmedels-, och läkemedelsindustrin, bland annat. Ett genomgående fokus för Logisnext Sweden har varit att tillhandahålla service under namnet “First visit fix rate”, vilket innebär att hela 95 procent av truckarna åtgärdas vid första besöket och 98 procent av reservdelarna levereras inom 24 timmar. Idag har Mitsubishi Forklift Trucks produktionsanläggningar världen över och produkterna är tillgängliga i över 79 länder, varav 30 ligger i Europa.

– Att få arbeta med Mitsubishi som varumärke känns både tryggt och väldigt roligt. Med vårt personliga engagemang tillsammans med våra kunder och lösningsorienterat förhållningssätt går vi in i det nya året med en bra känsla, avslutar Håkan Hall.


Källa: Mitsubishi