Sammanslagning stärker Logisnext Sweden AB


2022-03-01

Logisnext Sweden fokuserar bland annat på att både bredda och utveckla sitt sortiment av motviktstruckar.
Bild: Mitsubishi Forklift Trucks
Logisnext Sweden fokuserar bland annat på att både bredda och utveckla sitt sortiment av motviktstruckar.

Under februari kommer Logisnext Sweden att stärka sitt erbjudande på marknaden i samband med att företaget börjar sälja Mitsubishi Forklift Trucks. Varumärkesbytet från UniCarriers till Mitsubishi Forklift Trucks gör att Logisnext Sweden kan erbjuda sina kunder bättre, och fler, tjänster.
– Det känns otroligt spännande och roligt att få möjligheten att arbeta med ett starkt industriellt varumärke och stärka vår produktportfölj ytterligare, säger Håkan Hall, vd på Logisnext Sweden AB.

Nya innovationer, bredare erfarenhet och större sortiment - det är en del av vad det nya varumärket kommer att innebära för Logisnext Sweden. Sammanslagningen med Mitsubishi Forklift Trucks förstärker även Logisnext Swedens erbjudande och gör det möjligt för företaget att flytta fram sina positioner på den svenska marknaden – något som välkomnas varmt av vd:n Håkan Hall och den övriga personalen.

– Den här sammanslagningen kommer verkligen att gynna våra kunder. Kombinationen av Mitsubishis långa erfarenhet och vårt fräscha perspektiv känns otroligt lovande, säger Håkan Hall och fortsätter:
– Genom att bli en del av Mitsubishi kommer vi nu även att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen på en helt ny nivå, vilket är jätteroligt både för oss och våra kunder.


Nytt varumärke - samma kvalitet på kundservice
Den senaste tiden har Logisnext Sweden fokuserat på att både bredda och utveckla sitt sortiment av motviktstruckar. Utvecklingen förväntas nu accelerera i samband med att bolaget kan erbjuda Mitsubishi-truckar med bredare program, modernare teknik och innovativ batteriteknik. Trots att Logisnext Sweden utvecklar organisationen löpande understryker Håkan Hall att kontakten och servicen till kunderna inte kommer att förändras.

– Det blir lätt att man fokuserar på all hårda fakta när man pratar om en lansering. Att vi nu säljer Mitsubishitruckar för med sig en mängd tekniska fördelar, men vi kommer att fortsätta arbeta för att vara enkla att ha att göra med - oavsett storleken på företaget. Logisnext Sweden prioriterar alltid sina kunder, enkelhet, snabbhet och flexibilitet är en stor del av hur vi arbetar i vår kundkontakt, avslutar Håkan Hall.


Källa: Mitsubishi Forklift Trucks